Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół Ogólnokształcących
Historia i obraz szkoły Liceum Ogólnokształcące powstało 1 września 2002 roku tworząc razem z Publicznym Gimnazjum Zespół Szkół Ogólnokształcących. 8 października 2009 roku wspólnie z Publicznym Gimnazjum w Bogorii otrzymało imię Jana Pawła II. Placówka prowadzona jest przez Gminę Bogoria. Mieści się w oddzielnym skrzydle budynku, w którym znajduje się gimnazjum i z którym tworzy Zespół Szkół Ogólnokształcących. Sale lekcyjne są duże, widne, wyposażone w podstawowe pomoce dydaktyczne. Uczniowie mogą korzystać z własnej stołówki, w której podawane są domowe obiady. Uczniowie korzystający z zajęć pozalekcyjnych mają zapewniony bezpieczny powrót do domów - Urząd Gminy wykupił im bilety na środki komunikacji publicznej. Nauczyciele aktywizują swoich uczniów m.in. poprzez stosowanie aktywnych metod pracy w czasie zajęć lekcyjnych, udział w uroczystościach szkolnych, akcjach charytatywnych oraz wolontariacie, co ułatwia kształtowanie postaw poszczególnych uczniów. W szkole dużą wagę przywiązuje się do kształtowania u uczniów umiejętności i postaw, takich jak kreatywność, otwartość, współpraca w grupie, autoprezentacja. Szkoła kładzie również duży nacisk na wyrabianie u uczniów wrażliwości na drugiego człowieka, dumy z przynależności terytorialnej, kształcenie patriotyczne oraz wartości, które związane są z osobą patrona szkoły Jana Pawła II. Liceum Ogólnokształcące w Bogorii uczestniczy w wielu projektach lokalnych i krajowych. Należą do nich między innymi:
Współpraca szkoły z instytucjami i organizacjami działającymi w środowisku lokalnym wpływa korzystnie na rozwój edukacyjny uczniów. Zarządzanie w szkole oparte na pracy zespołowej i wzajemnym zaufaniu. Powoduje to, że nauczyciele, pod kierunkiem Dyrektora Szkoły, wspierają się w planowaniu, wdrażaniu i analizowaniu procesów edukacyjnych i wychowawczych, co w dużym stopniu zwiększa skuteczność kształtowania i rozwoju uczniów. Działania nauczycieli są spójne, zgodne z potrzebami uczniów i ich rodziców. Owocuje to bardzo dobrą oceną oddziaływań wychowawczych szkoły i dobrym klimatem jej pracy. Elementem potwierdzającym skuteczność metod i działań, Dyrekcji szkoły wspólnie z Kadrą Pedagogiczną, jest 100% zdawalność uczniów, utrzymująca się od kilku lat. Bezpieczeństwo uczniów jest dla szkoły jednym z najważniejszych priorytetów. W śród uczniów od zawsze panuje przekonanie, że teren szkoły jest miejscem bardzo im przyjaznym i czują się na nim bezpiecznie.
W szkole wyznawana jest zasada o podmiotowym traktowaniu ucznia
Wszystkie elementy dotyczące obrazu szkoły, sposobu jej funkcjonowania i zarządzania szkołą, są zgodne z odczuciem społecznym z terenu gminy oraz znalazły również potwierdzenie w ostatnim raporcie ze szczegółowej ewaluacji wewnętrznej placówki. Badanie zostało przeprowadzone przez Kuratorium Oświaty w Kielcach w dniach 22-11-2012 - 04-12-2012. Z całościowym raportem można zapoznać się klikając tutaj --> Raport
|