ZIELONA LEKCJA BIOLOGII

Jak wiadomo wszyscy uczniowie klas biologiczno-chemicznych w naszym liceum uwielbiają biologię.
Choć nie jest ona przedmiotem łatwym, wszyscy czekają na nią z radością.

W poniedziałek 3 czerwca 2013 r. uczniowie klasy II byli trochę rozstrojeni. Każdy myślami był jeszcze na weekendzie. Nauczyciel chcąc trochę rozweselić swoich kochanych uczniów wpadł na wspaniały pomysł – zamiast przebywać w klasie postanowił zrobić im zieloną lekcję biologii. Uczniowie początkowo niedowierzali.

Jednak pan poprosił wszystkich o przebranie się i szybkie przejście na zewnątrz szkoły. Pogoda była piękna, świeciło słońce i delikatny, ciepły wiatr muskał policzki uczestników tej małej wycieczki. Uczniowie błyskawicznie odżyli, cały czas dziwiąc się przy tym genialnemu pomysłowi biologa. Zadaniem uczniów było odnalezienie różnych roślin zielnych i wymienienie jak największej ilości cech, które dana roślina posiada. Idąc za kolejnością numerów zapisaną w dzienniku poszczególne osoby miały okazję odnaleźć ciekawe gatunki i okazać się wiadomościami na ich temat. W ten sposób każdy z uczestników wyprawy miał szansę, by wykazać się swoimi umiejętnościami poszukiwawczymi, spostrzegawczością oraz posiadaną wiedzą. Niestety godzina lekcyjna szybko upłynęła i trzeba było wracać w mury szkoły. Wszyscy byli zachwyceni, bo znakomicie spędzili czas i miło rozpoczęli dzień. Trochę zmęczeni, ale bardzo rozweseleni uczniowie klasy II powrócili razem z nauczycielem do budynku. Przez resztę dnia głównym tematem rozmowy była zielona lekcja.

Taka forma spędzania zajęć jest doskonałym przykładem połączenia praktyki z teorią. Wyraźnie widać, że dla ucznia 45 minut spędzonych w szkole może być czasem nie tylko pożytecznym, ale także miłym i przyjemnym. Uczniowie, dzięki tej wyprawie, mieli wspaniałą powtórkę wiadomości z zakresu botaniki, przypomnieli sobie, a także zapamiętali wiele ciekawych informacji o roślinach zielnych i na pewno będą te zajęcia długo wspominać.

Tekst: Michalska K.