Wyniki Raportu z badania obszarów Efekty i Zarządzanie,
w Liceum Ogólnokształcącym - Zespół Szkół Ogólnokształcących
im. Jana Pawła II w Bogorii.
Badanie placówki odbyło się w dniach 2012-11-22 _ 2012-12-04 przez Kuratorium Oświaty w Kielcach
Ewaluacja polega na zbieraniu i analizowaniu informacji:
Ewaluacja ma na celu zebranie informacji i ustalenie poziomu spełniania przez szkołę lub placówkę wymagań zawartych w załączniku do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego. Szkoła lub placówka może spełniać te wymagania na pięciu poziomach:
|
Wnioski z Raportu:
1. W szkole dokonuje się analizy jakościowej i ilościowej wyników egzaminów maturalnych.
2. Wdrożone wnioski wynikające z analiz częściowo przyczyniają się do wzrostu efektów kształcenia oraz utrzymania na wysokim poziomie wskaźników promocji i zdawalności egzaminu zewnętrznego. 3. Podejmowane przez szkołę działania organizacyjne i wychowawcze zapewniają uczniom wysokie poczucie bezpieczeństwa oraz sprzyjają eliminowaniu zagrożeń. 4. Oferta zajęć pozalekcyjnych, udział młodzieży w licznych konkursach, olimpiadach, imprezach, uroczystościach szkolnych i środowiskowych sprzyjają rozwijaniu zainteresowań i zdolności uczniów. 5. Aktywna współpraca nauczycieli, dyrektora, pracowników niepedagogicznych, młodzieży, partnerów szkoły oraz podejmowane przez nich działania sprzyjają akceptowaniu i przestrzeganiu przez uczniów obowiązujących w placówce norm społecznych. 6. Przyjęte w szkole rozwiązania przyczyniają się do aktywności i samodzielności uczniów, wyzwalają w nich kreatywność i zaangażowanie na rzecz własnego rozwoju i rozwoju szkoły. 7. Dzięki zaangażowaniu wszystkich nauczycieli w pracę zespołów działających w szkole nauczyciele mają poczucie, że w razie potrzeby mogą odwołać się do pomocy innych uczących. 8. Warunki lokalowe oraz wyposażenie szkoły nie tylko umożliwiają realizację podstawy programowej i przyjętych w szkole programów nauczania, ale także pozwalają na poszerzenie oferty zajęć dodatkowych. 9. Zapewnienie przez gminę bezpłatnych dowozów daje młodzieży możliwość uczestniczenia w zajęciach dodatkowych. 10. Uwzględnianie wyników i wniosków z ewaluacji wewnętrznej oraz nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez dyrektora korzystnie wpływa na funkcjonowanie i rozwój szkoły - dzięki temu szkoła coraz lepiej dostosowuje ofertę zajęć oraz sposób nauczania do potrzeb i możliwości licealistów. |
Osiągnięte wyniki
|
Pełny tekst raportu można przeczytać : Raport z ewaluacji
lub na stronie: Systemu Ewaluacji Oświaty - Nadzór Pedagogiczny